Mengorat kena la pada gayanya

 


"Some men focus more on how to get a woman, but once they have her, they lose focus on how to keep her"


Sedang online Twitter, tertarik aku dgn tweet di atas yang di-tweet oleh Notebook of Love. betul tak apa yang dimaksudkan oleh bait-bait ayat di atas?

Ya, betul. kebanyakkan lelaki akan berusaha untuk mendapatkan gadis yang diorang minat. Tapi berapa ramaikah berusaha untuk menjaga apabila telah berjaya mendapatkannya? aku tak maksudkan SEMUA lelaki. hanya ditujukan kepada sesetengah daripadanya sahaja! 

Ya, betul kita hanya mampu merancang tapi jodoh & pertemuan ditentukan oleh Tuhan. Namun, Tuhan tidak akan menurunkan rezeki kepada kita jika kita tidak berusaha untuk memperolehinya ! cuma, kalau rasa tak boleh dengan perhubungan yang dibina better berterus terang dari awal. Jangan taburkan janji bagai nak rak tapi tak mampu nak tunaikan pon. Jangan la jugak memberi harapan palsu kepada pihak perempuan. 

Tambah, adik-adik yang masih bersekolah. Alahaii... adik-adik sekolah dulu erk.tak payah nak risau pon kalau single time sekolah . lagi best tau ! belajar dulu sampai habis okey. bila dah cukup umur baru sama-sama busy cari boyfie erk ! :D


p/s : eh perlu ker aku mem-busykan diri cari boyfie jugak? tak de makne erh =,="


1 pengomel yang comei:

Unknown said...

haha.. benci jadi sayang.. sayang jadi benci.. jadi.. jangan terlmpau sayang dan jangan terlmpau benci.. haha

 

Copyright © 2012 Reserved to CucuTokMat
Design by Cik Kumbang


POLIMAS Bloggerz