Tips Kuku Cantik

Assalammualaikum dan hye ...




perlukan kuku cantik macam nie ? tak perlu susah nak pegi ke salun kuku untuk mendapatkan kuku secantik ini. kat sini aku kasi satu tips macam mana nak dapatkan kuku macam nie. 



korang cuma perlu kan ini :




buffer @ alat pengilat kuku

ini based on aku punya rutin harian untuk mencantikkan kuku aku. ramai yang pikir aku pakai kutex. padahal tak pernah aku sentuh kutex. korang pon boleh jugak nak gunakan limau nipis atau bawang putih untuk mengilatkan kuku. tapi aku lebih prefer guna benda alah nie. Senang ye dakk. sambil tengok tv boleh gosok-gosok kuku. tau tau dah berkilat. hihi. 

but the way, just to share information selain guna benda alah nie nak lebih cepat dan ringkas dapatkan kuku berkilat korang boleh gunakan kutex yang colour pure @ jernih. TAPI penggunaan kutex yang kerap akan merosakkan kuku. so aku syorkan korang guna benda alah nie lagi better. tahan lama pulak tuh. 


now, ibu jari kanan aku dah lekat 'parut' gara-gara tersepit pintu kereta time naik Ferry . memang sakit tak terkira yang amat la. sampai sekarang still tak hilang lagi 'parut' tuh. :(



p/s : malu nak salam tangan 'bakal' mak mertua -_-

0 pengomel yang comei:

 

Copyright © 2012 Reserved to CucuTokMat
Design by Cik Kumbang


POLIMAS Bloggerz