Kenapa perlu ada follower?





Follower adalah satu benda yang sering dikejar oleh blogger. Malahan ada blogger yang telah menetapkan tempoh masa berblogging untuk mencapai sebanyak mana follower yang dihasratkan. Tak menafikan follower adalah sangat penting kepada sesebuah blog tersebut kerana ia menunjukkan penulisan yang dihasilkan diikuti oleh pembaca yang lain. 


FAKTA : kebanyakkan blogger perlu menyusun strategi yang betul untuk mengumpul ramai follower di blog masing-masing.


Yes !! Strategi.. kalau korang nak follower korang increase dengan tidak semenanya korang HARUS menyusun strategi dengan betul ok. dan dari situ blog korang akan dikenali ramai. dah banyak blogger-blogger otai share cara-cara/strategi untuk increase follower masing-masing. Jadi korang kena la rajin bertanya kepada blogger yang lain ok especially dekat blogger otai !! sebab diorang mempunyai banyak pengalaman jatuh bangun dalam dunia blogging ni. Janganlah jadi blogger yang duduk bawah tempayan pulak.


Aku tidak mementingkan sangat follower blog aku. yang penting buat aku adalah visitor yang datang melawat blog aku setiap hari. Ini menunjukkan blog aku masih menjadi tumpuan pembaca blog yang lain *erk?* dan dari situ menimbulkan semangat kepada aku untuk terus menghasilkan penulisan agar dapat menarik pembaca datang dengan lebih kerap kesini. Yes ! follower aku ciput. tak setanding dengan Ben Ashari. Eh,, tapi Ben Ashari pon bermula dari follower yang ciput jugak apa. baru la dapat beriban-iban punya follower kan ? =.=


kalau ada visitor tiap-tiap hari sekadar melawat tanpa membaca entri pon tak okeh jugak kan? 


till then 


0 pengomel yang comei:

 

Copyright © 2012 Reserved to CucuTokMat
Design by Cik Kumbang


POLIMAS Bloggerz