Trip to Bukit Bendera


hyeee semua . . . . 

sekarang nie aku sedang cuti semester.setelah 5bulan lebih aku penat berpraktikal, bila dah habis terasaa sangat la lega sebab boleh la rehatkan badan sekejap walaupon terpaksa menyiapkan report pulak lepas nie. anyway, baru-baru nie aku pergi jalan-jalan Bukit Bendera. walaupun aku sendiri tinggal di Penang tapi jarang pergi jalan belah pulau tuh. memandangkan aku tengah cuti so saja la nak meluangkan masa dengan family kan.. 


Berdasarkan permerhatian aku yang saja nak belagak macam professor nie kan.=.=" Bukit Bendera ada banyak perubahan laa nak dibandingkan dulu. Tapi sayang hari tuh aku pergi tak bawak camera. just snap gambar guna handphone murahan jerr. :'( sebenarnya nak pergi tempat lain tapi tempat lain yang sampai. haha. 


nie harga tiket. kpd student jgn lupa bawak pas pelajar/kad matrik korang ok. coz student is entitled for discount. tak dak la mahal mana pon harga tiket dia.. berbaloi,,,baloi... =)

 

nie wajah baru train bukit bendera. lajuu... dan sangat selesa.. =) masa perjalanan nak sampai kemuncak sangat singkat dalam 10minit atau 15minit saja. tapi yang best masa nak turun memang laju laa cakap. dah macam naik mini roller coaster jee... hihi ...

Mr Gugel punya

nie train bukit bendera yang dulu. dah uzur kan. aku masih ingat masa kecik-kecik dulu ayah bawak aku dgn adik-adik naik train nie. masyallahh....ruang dia sempit dan terpaksa berhimpit-himpit dgn penumpang lain.terpaksa la tahan kepanasan dan kesesakan dalam train tuh. lepas tuh train yang lama nie agak lambat la jugak nak sampai kemuncak lebih kurang dalam 20minit atau 30minit macam tuh la. tapi yang best train lama nie kita boleh tgk setiap inci perjalanan sementara nak sampai kemuncak. siap boleh snap gambar monyet tanpa rasa gegaran kot. hihi ..

yang menarik atas tuh tak dak la apa pon , just view dari atas sangat cantik. kita boleh tgk seluruh Pulau Pinan g dari atas Bukit Bendera tuh. teruja jugak laa tengok view dari atas.




pemandung pelancong yang snap. sesungguhnya dia tak pandai tangkap gambar. =.="



bila korang dah sampai dekat atas,korang kena naik kereta yang mcm nie. diorang ada buat sewa kepada pengunjung yang nak round-round sekeliling Bukit Bendera nie. menurut pemandu pelancong dekat situ, dia cakap agak jauh kalau nak berjalan kaki lebih kurang 2 atau 3km. tak dak la mahal sangat sewa kereta nie RM30 untuk 45minit kalau aku tak silap la. kereta nie boleh muat 5orang tak termasuk pemandu pelancong. best jugak sebab pemandu pelancong boleh bawak ke semua tempat yang ada dekat puncak tuh and dia akan terangkan detail-detail tentang semua tempat yang dia bawak. yang menarik atas puncak nie ada banyak rumah-rumah kenamaan yang sangat besar,cantik dan klasik. dan aku paling teruja tengok rumah bekas PM yang pertama dekat atas tuh. sangat cantik dan klasik. aku rasa korang patut pergi melawat sampai kemuncak sebab banyak benda yg korang boleh belajar. =)

aku tak pasti kenapa Wawa tengok aku sampai macam tuh sekali. tak puas hati meyh ? =.="

dah penat pusing time pegang beg susu Wawa. Err.... >.<"

nie balik naik train nak turun bawah. disebabkan kelajuan train nie adik aku tak boleh snap gambar secara statik. 

 
pintu masuk Bukit Bendera. 

masa hari tuh aku terjumpa kawan sekolah aku dulu yang bertahun tak jumpa nama dia Faizah. dan entah kenapa aku tak tangkap gambar dgn dia buat kenangan. haa tu laa hang Faizah tak ingatkan aku. kan tak boleh tempek muka hang dekat sini...  =.="






0 pengomel yang comei:

 

Copyright © 2012 Reserved to CucuTokMat
Design by Cik Kumbang


POLIMAS Bloggerz